Nieuws no image

Gepubliceerd op 21 mei 2003 | door Redactie

0

Brandje in woning op De Polle

Gistermorgen om 07:45 verliet Jan Terra zijn woning, eveneens op De Polle. Net buiten gekomen, rook hij al iets branderigs. Zijn eerste gedachte was dat iemand in de buurt de houtkachel al flink aan het opstoken was. Maar gezien het tijdstip en de buitentemperatuur ging hij twijfelen. Zijn twijfel werd bevestigd toen onder de dakpannen van de belendende woning rook vandaan kwam.

Terra aarzelde niet en belde direct de brandweer. Het korps Grou was vrij snel op de plaats des onheils en had gelukkig maar een kwartier nodig om alles onder controle te krijgen. Al moet wel gezegd worden dat de vlammen even zichtbaar werden toen er een klein gat in het dak werd geslagen.

De eigenaar van de woning, de heer Renema, was op het moment niet aanwezig. De woning schijnt zelden bewoond te zijn. Inmiddels is hij wel over het voorval ingelicht. De brandweer gaat er vooralsnog vanuit dat de oorzaak kortsluiting is. Deze zou zijn ontstaan in de keuken van de woning. De belendende woningen hebben geen water- en rookschade opgelopen.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top ↑